Asocijuota partnerė, advokatė
Sveikatos priežiūros paslaugų reklama: kas pabėgo iš pamokų? [delfi.lt]
Nuomonės formuotojai yra labai galingas komunikacijos įrankis, kurį išnaudoja daugelis verslų. Natūralu, sveikatos priežiūros verslas nenori likti nuošaly ir nevengia savo komunikacijas žinutes skleisti nuomonės formuotojų balsu. Visgi tokia komunikacija labai dažnai pažeidžia draudimą sveikatos priežiūros paslaugų reklamoje naudoti pacientų įvaizdį.
Tą pastebi ne tik Reklamos įstatymą perskaitę vartotojai. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) praėjusiais metais atliko sveikatos priežiūros paslaugų reklamos stebėseną ir vasario mėnesio pradžioje paskelbė jo rezultatus. Tyrimas rodo, kad teisinių reklamos reikalavimų laikymasis – vis dar neišmokta pamoka.
Trys neišmoktos pamokos
Reklamos įstatymas reklaminiam turiniui, susijusiam su sveikatos priežiūra, numato tris taisykles.
Pirma, sveikatos priežiūros įstaigoms reklamoje yra draudžiama naudoti paciento įvaizdį. Šis draudimas Lietuvoje galioja daugiau kaip 20 metų – nuo 2000-ųjų. Nepaisant to, atrodo, kad paciento įvaizdžio sėkme tikime kaip panacėja ir rizikuojame. Tiesa, naudoti bijome, todėl tai darome dozuotai.
Antra, reklamoje draudžiama naudoti sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijas.
Trečia, reklamoje draudžiama naudoti profesinių organizacijų rekomendacijas.
VVTAT 2022 metais patikrino, ar sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai laikosi šių taisyklių. Padidinto institucijos dėmesio sulaukė 24-ių atsitiktine tvarka atrinktų sveikatos priežiūros įstaigų reklama.
Pasirodo – dramblys kambaryje (teisingiau turbūt sakyti – klinikose) yra.
Daugiau apie tai skaitykite mūsų advokatės Justinos Nikės delfi.lt publikuotame straipsnyje.