Asocijuota partnerė, patentinė patikėtinė
„KFC“ ženklo kopijavimas – kas gali grėsti už neteisėtą žinomo prekių ženklo naudojimą? [delfi.lt (M360)]
Naujai įkurtos partijos logotipas – itin panašus į visame pasaulyje žinomo greitojo maisto restorano „KFC“ logotipą.
Pasak mūsų patentinės patikėtinės Vilmos Dauskurdienės, analizuojamas ženklas su „KFC“ prekių ženklu turi eilę panašumų ir be abejonės kelia neteisėto prekių ženklo naudojimo klausimą:
„Panašumą lemia analogiška tapačių ir panašių elementų visuma, t.y. nespalvotas vyro su akiniais, barzda bei juostele atvaizdas, po kuriuo tapačiu šriftu užrašytos raidės CLF ir KFC (kurios, beje, turi fonetinių panašumų), grafinių elementų formos, spalvos bei šių elementų kompozicija. Visa tai sukelia itin panašų bendrą suvokimo įspūdį, kuriame nublanksta lyginamų ženklų skirtumai“.
Taip pat Vilma įspėja, kad: „tokių garsių prekių ženklų kaip, pavyzdžiui, SMART, Mercedes-Benz, VISA, Jaegermeister, KFC, McDonalds, Apple, SKY savininkai, jeigu vertinant pasauliniu mastu, yra gana aktyvūs ginant savo prekių ženklų teises. „KFC“ turi gana didelį prekių ženklų portfelį tiek Lietuvoje, tiek Europoje ir visame pasaulyje, todėl neatmestina, kad matant šio atvejo paplitimą ir daromą žalą gali imtis teisinių veiksmų“.
Pagrindinis reikalavimas tokiose bylose būna uždrausti naudoti asmeniui prekių ženklą, tačiau galimas ir reikalavimas atlyginti turtinę ar neturtinę žalą. Pavyzdžiui, jeigu teisėtam prekių ženklo savininkui dėl kopijos sklaidos, naudojimo formos ir būdo, konteksto būtų daroma didelė žala reputacijai ir jam tektų investuoti į komunikacijos, advokatų ir kitokių ekspertų darbą suvaldant situaciją, išlaidos gali siekti ir ne vieną dešimtį tūkstančių eurų. Šias išlaidas kaip turtinius nuostolius būtų įpareigotas atlyginti prekių ženklą nukopijavęs asmuo.
Daugiau apie šį atvejį skaitykite DELFI M360 straipsnyje.